Talotekniikkaliitto tapasi Mika Lintilän

Uutinen - Talotekniikkaliitto tapasi kansanedustaja Mika Lintilän

Talotekniikkaliitto tapasi kansanedustaja Mika Lintilän

Kuva: Simon Elo.

Talotekniikkaliiton varatoimitusjohtaja Marko Utriainen ja yhteiskuntasuhdepäällikkö Simon Elo tapasivat 21.5.2024 kansanedustaja, eurovaaliehdokas Mika Lintilän (kesk) eduskunnassa. Lintilälle esiteltiin Talotekniikkaliiton eurovaalitavoitteita.

22.5.2024

Tapaamisessa todettiin, että laadukkaalla korjausrakentamisella voidaan luoda kestävää talouskasvua, mutta se vaatii energiatehokkuutta ja energiaomavaraisuutta tukevia kannustimia ja investointirahoitusta.

Talotekniikkaliitto katsoo, että EU:ssa tarvitaan lainsäädäntöä, jossa sisäilman laadulla on yhtä suuri painoarvo kuin ympäristön ilman puhtaudella. EU:n on myös otettava tavoitteeksi, että 35 prosenttia kaikesta jäsenmaiden lopullisesta energiankäytöstä olisi sähköä vuoteen 2030 mennessä.

Keskustelussa nousi esiin myös laadukkaan ammatillisen koulutuksen merkitys erityisesti haja-asutusalueilla. Tapaamisessa mainittiin LVI-TU:n LVI-Työelämäkumppani -yhteistyö oppilaitosten kanssa ja STUL:n Hyvinvointia sähköllä – ja Näkymätön voima -kampanjat. Jälkimmäisillä muun muassa lisätään tietoisuutta sähköalan mahdollisuuksista opiskelijoille.

Tutustu eurovaalitavoitteisiimme.

Uutisia ja ajankohtaista